Sustenabilitate la WEICON
Produse chimice și sustenabilitate –
este acest lucru într-adevăr posibil?
Afacerea noastră de familie care funcționează la nivel internațional fabrică produse chimice de peste 70 de ani. Menținem în funcțiune industriile din întreaga lume cu adezivii și etanșanții noștri, care sunt utilizați în producție, reparații, întreținere și service Dar, inevitabil și pe bună dreptate, se pune întrebarea: putem noi, în calitate de companie chimică, să acționăm în mod sustenabil?
Răspunsul nostru la această întrebare este cu siguranță da. În prezent, fiecare companie are responsabilitatea de a aborda în profunzime problema sustenabilității. Și fiecare companie poate lua măsuri, în limita mijloacelor de care dispune, pentru a permite generațiilor viitoare să aibă un viitor demn de a fi trăit.
Pe această pagină explicăm cum abordăm subiectul sustenabilității la WEICON. Vă dezvăluim ce măsuri mici și mari am luat pentru a trăi în mod rațional în prezent și cum inițiem noi dezvoltări pentru a contribui la conturarea unui viitor plin de speranță.
„Orice companie care, în ziua de azi, încă mai crede că problema sustenabilității nu o privește nu a înțeles despre ce este vorba.“
ANN-KATRIN WEIDLING, DIRECTOR GENERAL AL WEICON
Ce facem noi
Economisirea și reducerea emisiilor de CO2
Utilizarea responsabilă a energiei
Carton în loc de plastic
Leasing pentru biciclete și e-mobilitate
Seria de scule sustenabile
Digitalizare în loc de teancuri de hârtie
Colectarea apei de ploaie
Chiar și pașii mici fac diferența
Să ne luăm adio de la materialele publicitare
Compania Ökoprofit
Sustenabilitatea: o viziune holistică
Raportul de sustenabilitate WE Care
Suntem încântați să vă prezentăm Raportul nostru de sustenabilitate 2024.
Dimensiunea socială
Sustenabilitatea implică mult mai mult decât punerea în aplicare a obiectivelor de mediu. Considerentele sociale (în afară de cele economice și de mediu) reprezintă unul dintre cei trei piloni. Din 2017 sprijinim organizații caritabile din întreaga lume, inclusiv organizații care militează pentru mediu și pentru bunăstarea oamenilor și a animalelor. Angajații noștri decid ce organizații vor fi sprijinite cu donațiile noastre.
Ce ne rezervă viitorul
Acțiunea de dezvoltare durabilă nu este un element de pe o listă de lucruri de făcut, pe care îl puteți bifa la un moment dat. Acțiunea de dezvoltare durabilă este un proces care nu se termină niciodată.
Știm că nu suntem perfecți. Există încă multe provocări pe care trebuie să le abordăm pentru a crea o afacere și mai „verde“.
Nu putem face minuni și să transformăm adezivul în bomboane, dar analizăm în mod constant implementarea diferitelor aspecte și procese de sustenabilitate. De exemplu, analizăm în prezent măsuri suplimentare de eficiență energetică în clădirile existente. Aceasta include utilizarea de noi tehnologii în ceea ce privește iluminatul, aerul condiționat, încălzirea etc. sau extinderea sistemelor noastre fotovoltaice.
Managementul dezvoltării durabile și al mediului este complex și necesită mult timp. Acesta este motivul pentru colegul nostru de la WEICON Henning Voß, ca membru al echipei noastre de management EHSC (Mediu + Sănătate + Securitate + Conformitate), se ocupă de acest subiect.
„Chiar și în calitate de companie chimică, putem face multe pentru a asigura dezvoltarea durabilă. Împreună cu colegii și cu profesioniștii externi, evaluez în mod regulat ceea ce putem face în cel mai bun mod posibil.“
HENNING VOß, ȘEFUL DIRECȚIEI DE MANAGEMENT EHSC LA WEICON
Sustenabilitatea de la A la Z
Anfangen (Start)
Să începem! Puteți face ceva greșit când vine vorba de protecția climei? De teama de a nu fi acuzate de "greenwashing", unele companii par paralizate și rămân ezitante în ceea ce privește măsurile de sustenabilitate, în ciuda bunelor intenții. Dar dacă nu faci nimic de teama de a nu face ceva greșit, cu siguranță faci ceva greșit!
Bilanzieren (Bilanț)
Consumul nostru (cum ar fi consumul de energie sau de combustibil) este convertit în CO2 echivalent cu ajutorul factorilor de emisie. Această cifră este rezultatul bilanțului de emisii pe care se bazează strategia noastră de protecție a climei. O tonă de metan, de exemplu, reprezintă 25 de tone de CO2 echivalent.
Corporate Carbon Footprint (Amprenta de carbon corporativă)
Împreună cu Fokus Zukunft GmbH & Co. KG, am măsurat amprenta de carbon corporativă în Germania în 2022, pe baza Protocolului privind gazele cu efect de seră. Amprenta de carbon este divizată în Domeniile 1, 2 și 3. Domeniul de aplicare 1 include toate emisiile autogenerate (de exemplu, emisiile generate de arderea în propriile instalații). Domeniul de aplicare 2 include emisiile asociate cu energia achiziționată (de exemplu, energia electrică). Domeniul de aplicare 3 include emisiile provenite din serviciile furnizate de terți și din serviciile preliminare achiziționate (de exemplu, deplasările în interes de serviciu, consumul de hârtie etc.). Am încercat să ne calculăm amprenta de carbon în Germania cât mai cuprinzător posibil - emisiile din domeniul de aplicare 3 pot fi însă contabilizate doar parțial, deoarece nu cunoaștem sau nu putem influența toate procesele de-a lungul întregului lanț valoric.
Chemie (Chimice)
Multe dintre produsele noastre se bazează pe substanțe chimice care le conferă proprietăți specifice, cum ar fi o putere de lipire ridicată sau o rezistență deosebit de mare la intemperii. Acordăm o atenție deosebită numeroaselor cerințe legale relevante pentru produsele noastre și le analizăm și evaluăm în continuare în conformitate cu propriile noastre standarde stricte - inclusiv în ceea ce privește compatibilitatea cu mediul.
Digitalisierung (Digitalizare)
Multe companii și-au dat seama că digitalizarea proceselor poate reduce semnificativ emisiile de CO2 în multe domenii. Am luat deja mai multe măsuri pentru a ne digitaliza procesele. De exemplu, am renunțat la utilizarea hârtiei pentru emiterea facturilor sau administrarea personalului. De asemenea, am digitalizat procesele din depozit și din procesul de expediere și am înlocuit multe evenimente față în față cu întâlniri digitale.
Employer Branding (Branding-ul angajatorului)
Reducerea voluntară a emisiilor și compensarea emisiilor inevitabile crește gradul de conștientizare în rândul angajaților, furnizorilor și clienților noștri cu privire la modul în care folosim resursele. Poziționarea noastră ca angajator sustenabil este o parte integrantă a strategiei noastre de branding de angajator.
Fahrrad (Bicicletă)
Datorită ofertei noastre de închiriere de biciclete, angajații noștri se pot deplasa la locul de muncă fără poluare. Desigur, colegii care locuiesc departe sunt încă dependenți de mașină, dar multe persoane din Münster vin la serviciu cu bicicleta - așa cum se cuvine în orașul nostru prietenos pentru bicicliști.
Ganzheitlich (Holistic)
Cei care iau în serios lupta împotriva schimbărilor climatice nu se bazează doar pe compensarea CO2 prin certificate climatice. Numai companiile care au o viziune holistică asupra celor trei piloni principali ai neutralității amprentei de carbon - adică economisirea, reducerea și compensarea CO2 - reușesc mai mult decât o simplă limitare a pagubelor.
Homeoffice (Munca la distanță)
Lucrul de acasă face ca mulți dintre angajații noștri să nu mai fie nevoiți să se deplaseze la serviciu cu mașina, reducând astfel povara asupra mediului și, în plus, asupra portofelului.
Internationaler Klimaschutz (Protecția internațională a climei)
Schimbările climatice sunt globale, deci nu contează în ce parte a lumii se compensează CO2. Protocolul de la Kyoto, care este obligatoriu în temeiul dreptului internațional, prevede că proiectele de protecție a climei care evită sau stochează emisiile de gaze cu efect de seră ar trebui să fie amplasate acolo unde sunt cele mai economice. Prin urmare, multe proiecte sunt realizate în țările emergente și în curs de dezvoltare, unde se urmărește, de asemenea, să se contribuie la îmbunătățirea situației economice, sociale și de mediu.
Junges Team (Echipa Junges (tineri))
La WEICON lucrează mulți tineri. Vârsta medie la sediul nostru din Germania este de 37 de ani. Nu este niciun secret că sustenabilitatea devine din ce în ce mai importantă, în special pentru generațiile tinere, și că aceasta joacă adesea un rol în alegerea angajatorului. Un motiv în plus pentru ca o companie să abordeze această problemă.
Klimaschutzzertifikate (Certificate de protecție a climei)
Am achiziționat certificate de carbon pentru sediul nostru central din Münster pentru anii 2022 și 2023. În plus, vom efectua recertificări regulate în viitor și vom continua să promovăm protecția climei prin reducerea și evitarea emisiilor de CO2.
Kommunikation (Comunicare)
Faceți bine și vorbiți despre asta! Multe companii nu îndrăznesc să vorbească deschis despre măsurile lor de sustenabilitate de teama acuzațiilor de "greenwashing". Dar o comunicare onestă și transparentă poate ajuta la inspirarea altor companii și le poate încuraja să ia și ele măsuri.
Langfristig (Pe termen lung)
Prin măsuri suplimentare de reducere și evitare a emisiilor de CO2, dorim să arătăm că avem o contribuție serioasă și pe termen lung la protecția climei și la o lume în care merită să trăim mâine.
Messen (Târguri comerciale)
Ne-am redus participarea la târgurile comerciale, economisind astfel multe zboruri, nopți la hotel și kilometri parcurși cu mașina. În prezent, am redus prezența noastră la târgurile naționale la cele mai importante patru sau cinci târguri.
Nachhaltigkeitsziele der Vereinten Nationen (Obiectivele de dezvoltare durabilă ale Națiunilor Unite)
Organizația Națiunilor Unite a stabilit 17 obiective de dezvoltare durabilă. Obiectivele iau în considerare toți cei trei piloni ai sustenabilității (de mediu, economic și social) și includ lupta împotriva schimbărilor climatice.
Prin proiectul nostru de compensare din Turcia susținem următoarele trei obiective de durabilitate:
ÖPNV (Transport public)
În ciuda amplasării noastre într-o zonă industrială, suntem conectați direct la sistemul de transport public prin intermediul unei stații de autobuz din apropiere. În cadrul diferitelor asociații industriale, susținem în mod repetat, de exemplu, ca frecvența autobuzelor să fie extinsă în continuare pentru a face transportul public și mai atractiv.
People – Planet – Profit (Oameni - Planetă - Profit)
Acești termeni se referă la cei trei piloni ai sustenabilității. Cu ajutorul acestor trei piloni, la fel de importanți, companiile pot specifica liniile directoare pentru o acțiune de dezvoltare durabilă. Scopul este de a asigura și de a îmbunătăți în acest fel performanța de mediu, economică și socială a societăților.
Quality (Calitate)
Acordăm cea mai mare importanță calității. Acest lucru înseamnă că acordăm atenție atât materialelor de înaltă calitate, cât și utilității produselor noastre. Nu includem în gama noastră produse care sunt deosebit de dăunătoare pentru mediu și nici produse care nu oferă niciun beneficiu tehnic suplimentar.
Reduzieren (Reducere)
Reducem impactul CO2 în multe domenii de-a lungul lanțului valoric. Măsurile noastre specifice de reducere a emisiilor de CO2 sunt explicate pe această pagină.
Spenden (Donații)
Din 2017 sprijinim organizații caritabile din întreaga lume. Printre acestea se numără asociații care militează pentru mediu și pentru bunăstarea oamenilor și a animalelor. Angajații noștri decid ce organizații vor fi sprijinite cu donațiile noastre.
Treibstoff (Combustibil)
Parcul nostru de vehicule necesită o cantitate mare de benzină și motorină. Acesta este motivul pentru care ne convertim treptat flota de vehicule din Germania la sisteme regenerative.
Umverpackungen (Reambalare)
Am retras ambalajele blister din plastic pentru gama noastră de scule la începutul anului 2020. De atunci, am ambalat uneltele noastre WEICON TOOLS în cutii de carton reciclabile, economisind astfel aproximativ șase tone de plastic în fiecare an.
Citiți mai mult
Unternehmenswerte (Valori corporative)
În calitate de companie, avem anumite valori care ne ghidează acțiunile noastre de zi cu zi. Pe lângă respect, deschidere, solidaritate, comunicare și fiabilitate, printre valorile noastre corporative se numără și responsabilitatea și sustenabilitatea. Acțiunile responsabile și sustenabile sunt foarte importante pentru noi, motiv pentru care continuăm să ne concentrăm acțiunile pe dezvoltarea durabilă, în plus față de măsurile pe care le-am luat până acum.
Vermeiden (Economisire)
Reducerea emisiilor de CO2 ar trebui să facă parte din orice strategie de sustenabilitate. Pentru că, chiar dacă compensăm o tonă de CO2 în altă parte în lume, aceasta rămâne o tonă de CO2. De aceea, examinăm și evaluăm în mod regulat procesele existente în cadrul companiei noastre pentru a afla dacă acestea pot fi optimizate în continuare din punct de vedere al sustenabilității.
Work-Life-Balance (Echilibrul dintre viața profesională și cea privată)
Pentru noi, sustenabilitatea înseamnă, de asemenea, să acordăm o atenție conștientă oamenilor (resurselor umane), începând cu oamenii din compania noastră. De exemplu, ne asigurăm că angajații noștri beneficiază de un bun echilibru între viața profesională și cea privată.
X-, Y- und Z-Generation (Generația X, Y și Z)
Când WEICON a fost fondată în 1947, problemele de mediu jucau un rol minor în cadrul multor companii. Noi nu am fost o excepție în această privință. Dar pentru următoarele generații Y și Z, subiectul sustenabilității capătă din ce în ce mai multă importanță - și la WEICON. Fiind ea însăși o "milenială", directorul general Ann-Katrin Weidling reprezintă a patra generație a afacerii noastre de familie. Pentru ea este extrem de important ca WEICON să contribuie în mod semnificativ la protecția climei.
Ziele (Obiective)
Acțiunea de dezvoltare durabilă nu este un element de pe o listă de lucruri de făcut, pe care îl puteți bifa la un moment dat, ci un proces continuu. Nu încetăm niciodată să ne stabilim noi obiective pentru a ne reduce emisiile de CO2 oriunde este posibil.