Transport gratuit pentru toate comenzile plasate prin magazinul nostru online cu valoare mai mare de 99 RON + TVA!
Sustainability

Sustenabilitate la WEICON

Produse chimice și sustenabilitate –
este acest lucru într-adevăr posibil?

Afacerea noastră de familie care funcționează la nivel internațional fabrică produse chimice de peste 70 de ani. Menținem în funcțiune industriile din întreaga lume cu adezivii și etanșanții noștri, care sunt utilizați în producție, reparații, întreținere și service Dar, inevitabil și pe bună dreptate, se pune întrebarea: putem noi, în calitate de companie chimică, să acționăm în mod sustenabil?

Răspunsul nostru la această întrebare este cu siguranță da. În prezent, fiecare companie are responsabilitatea de a aborda în profunzime problema sustenabilității. Și fiecare companie poate lua măsuri, în limita mijloacelor de care dispune, pentru a permite generațiilor viitoare să aibă un viitor demn de a fi trăit.

Pe această pagină explicăm cum abordăm subiectul sustenabilității la WEICON. Vă dezvăluim ce măsuri mici și mari am luat pentru a trăi în mod rațional în prezent și cum inițiem noi dezvoltări pentru a contribui la conturarea unui viitor plin de speranță.

ann-katrin-weidling-weicon
„Orice companie care, în ziua de azi, încă mai crede că problema sustenabilității nu o privește nu a înțeles despre ce este vorba.“

ANN-KATRIN WEIDLING, DIRECTOR GENERAL AL WEICON

Ce facem noi

CO2-Kreislauf-Kompensieren-Reduzieren-Vermeiden

Economisirea și reducerea emisiilor de CO2

Este foarte bine să compensăm CO2, dar nu este suficient în lupta împotriva schimbărilor climatice! Prin urmare, compensarea ar trebui să fie întotdeauna însoțită de măsuri de economisire și reducere a emisiilor de CO2. Mai presus de toate, acest lucru înseamnă să punem sub semnul întrebării procesele noastre existente și să inițiem schimbări la WEICON – atât la scară mare, cât și la scară mică.

Prea multă teorie? Iată câteva exemple specifice:


solarenergie-weicon

Utilizarea responsabilă a energiei

Pentru a contribui la tranziția energetică ecologică, de la începutul anului 2022 ne bazăm exclusiv pe electricitate verde la sediul nostru central din Münster. În plus, sisteme fotovoltaice au fost instalate pe o mare parte din clădirile noastre.

Când vine vorba de economisirea energiei, chiar și schimbările mici pot face o mare diferență: de exemplu, am înlocuit numeroase tuburi fluorescente cu LED-uri, am redus semnificativ numărul de ore de iluminat exterior și intensitatea diferitelor lumini interioare și am înlocuit iluminatul permanent din magazinul nostru de scule cu detectoare de mișcare.

weicon-tools-kartonagen

Carton în loc de plastic

La WEICON, ambalajele de tip blister sunt de domeniul trecutului! De la începutul anului 2020, uneltele noastre au un ambalaj exterior reciclabil. În acest fel, am redus efectiv cantitatea de plastic – reducând utilizarea de plastic cu șase tone pe an.

e-mobilitaet-fahrrad-leasing-weicon

Leasing pentru biciclete și e-mobilitate

Care sunt cauzele unui nivel deosebit de ridicat de emisii de CO2? Exact, mergând la serviciu cu mașina în fiecare zi. Datorită ofertei noastre de închiriere de biciclete, angajații noștri se pot deplasa la locul de muncă fără poluare. Desigur, colegii care locuiesc departe sunt încă dependenți de mașină, dar mulțe persoane din Münster vin cu bicicleta.

Am analizat, de asemenea, subiectul e-mobilității și am instalat 15 stații de încărcare electronică la sediul nostru central. În plus, folosim din ce în ce mai mult motoare electrice în flota noastră de vehicule din Germania.
nachhaltige-abisolierwerkzeuge-weicon

Seria de scule sustenabile

Cu seria noastră de scule Green Line, am renunțat complet la utilizarea plasticului convențional. În schimb, folosim biopolimer, care este un bioplastic.

Uneltele sunt fabricate din materii prime regenerabile și naturale în proporție de până la 97 % și sunt produse în mare parte fără a utiliza petrolul, o resursă limitată.
La fel ca toate uneltele noastre, Green Line este produsă în Germania.
digitalisierung-arbeitsprozesse-weicon

Digitalizare în loc de teancuri de hârtie

În medie, în birourile germane se tipăresc zilnic 18,7 coli de hârtie pe persoană (sursa: Papierlos Arbeiten Monitor 2020 – Fellow Digitals). Cu toate acestea, multe companii au realizat acum că digitalizarea proceselor poate reduce semnificativ consumul de hârtie. Am luat deja unele măsuri în acest domeniu și, de exemplu, am eliminat facurile tipărite sau am digitalizat procesele din depozit și din procesul de expediere.

În ciuda acestor economii, suntem conștienți de faptul că avem, de asemenea, o nevoie crescută de cutii de transport – din cauza comerțului online în creștere – care nu poate fi evitată. Spre deosebire de dosarele grele de hârtie.
regenwasser-sammeln-zisterne

Colectarea apei de ploaie

Apa este prețioasă. De aceea, am instalat o cisternă subterană de apă de ploaie, care poate stoca până la 30.000 de litri, pentru a ne iriga instalațiile exterioare. Pe lângă colectarea și stocarea apei, încercăm, desigur, să reducem pe cât posibil consumul de apă, de exemplu prin instalarea unor aeratoare speciale pentru economisirea apei.

nachhaltigkeit-weicon-massnahmen

Chiar și pașii mici fac diferența

Ceea ce este valabil pentru persoanele fizice este valabil și pentru companii: chiar și mici schimbări de comportament pot contribui la protejarea mediului. Pentru noi, acest lucru include lucruri cum ar fi trecerea de la baterii la baterii reîncărcabile pentru tastatură și mouse, lapte pentru cafea în carafe în loc de folii din plastic sau trecerea la prosoape de hârtie certificate FSC. Astfel de detalii minore pot părea banale, dar ele reduc risipa. Uneori trebuie doar să te uiți mai atent pentru a face o diferență cu un efort mic.

spenden-soziale-projekte

Să ne luăm adio de la materialele publicitare

Pixuri, brelocuri și ciocolată de Crăciun. În urmă cu câțiva ani, am încetat să ne mai copleșim clienții cu astfel de cadouri promoționale. Nu pentru că nu ne plac clienții noștri, ci pentru că noi credem că putem fi mai responsabili cu resursele planetei noastre și că banii pe care îi cheltuim pe astfel de „lucruri mărunte“ pot fi mai bine investiți în proiecte sociale.

Compania Ökoprofit

Apropo, multe dintre măsurile noastre mici și mari, dar și multe dintre ideile noastre pentru viitor, s-au dezvoltat în urma proiectului Ökoprofit. Ökoprofit este un proiect de cooperare la nivel național care oferă informații și expertiză pentru a sprijini companiile în reducerea costurilor de exploatare prin măsuri de protecție a mediului și a climei. Astfel, resursele naturale sunt conservate și se economisește CO2. Am participat cu succes la acest proiect în 2019/20.


FZ_siegel_kn_unternehmen
CO2-Kreislauf-Kompensieren-Reduzieren-Vermeiden

Sustenabilitatea: o viziune holistică

Acțiunea trebuie să fie ghidată de principiul durabilității și de o abordare holistică. Ce înseamnă acest lucru? Sustenabilitatea se bazează pe trei piloni de importanță egală: impactul asupra mediului, impactul economic și social. Cu ajutorul acestor piloni, companiile pot specifica liniile directoare pentru acțiuni durabile. Scopul acestora este de a asigura și de a îmbunătăți performanța de mediu, economică și socială a societăților.

Dimensiunea socială


Sustenabilitatea implică mult mai mult decât punerea în aplicare a obiectivelor de mediu. Considerentele sociale (în afară de cele economice și de mediu) reprezintă unul dintre cei trei piloni. Din 2017 sprijinim organizații caritabile din întreaga lume, inclusiv organizații care militează pentru mediu și pentru bunăstarea oamenilor și a animalelor. Angajații noștri decid ce organizații vor fi sprijinite cu donațiile noastre.
lichtstrahl-uganda-sponsor-weicon

Neutralitatea emisiilor de carbon


Sediul nostru central din Germania este neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon - dar ce înseamnă mai exact acest lucru?

În general, o companie este considerată neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon dacă toate emisiile de gaze cu efect de seră pe care le produce sunt compensate de către o companie certificată de compensare a emisiilor de dioxid de carbon.

Înțelegem că compensarea voluntară a emisiilor inevitabile este esențială pentru combaterea schimbărilor climatice. Din acest motiv, Fokus Zukunft GmbH & Co KG a calculat impactul climatic al sediului nostru central din Germania în conformitate cu standardul GHG. Am furnizat în prealabil datele necesare pentru calcul. Prin achiziționarea de certificate de protecție a climei pentru anii 2022 și 2023, compensăm emisiile de gaze cu efect de seră pe care le producem. Prin aceste certificate, susținem un proiect hidroenergetic din Turcia, certificat sub conducerea VERRA pe baza Standardului de carbon verificat.

În viitor, am dori să efectuăm recertificări periodice pentru a ne îndeplini permanent responsabilitatea. Pe termen lung, ne propunem să înregistrăm emisiile noastre de CO2 la nivel mondial și să le compensăm și pentru toate filialele noastre.

Oricine dorește să știe ce este mai exact o amprentă de carbon, ce gaze cu efect de seră sunt incluse în calcul sau ce se întâmplă cu certificatele de CO2 după ce au fost achiziționate, va primi răspunsuri la aceste întrebări în această explicație detaliată.



wasserkraftprojekt


Proiectul hidroenergetic furnizează energie curată și la prețuri accesibile, creează locuri de muncă decente și creștere economică și contribuie la protecția climei prin eliminarea utilizării combustibililor fosili. Am ales Turcia ca locație din „motive personale“, deoarece aici avem propria noastră filială.



Ce ne rezervă viitorul

Acțiunea de dezvoltare durabilă nu este un element de pe o listă de lucruri de făcut, pe care îl puteți bifa la un moment dat. Acțiunea de dezvoltare durabilă este un proces care nu se termină niciodată.

Știm că nu suntem perfecți. Există încă multe provocări pe care trebuie să le abordăm pentru a crea o afacere și mai „verde“.

Nu putem face minuni și să transformăm adezivul în bomboane, dar analizăm în mod constant implementarea diferitelor aspecte și procese de sustenabilitate. De exemplu, analizăm în prezent măsuri suplimentare de eficiență energetică în clădirile existente. Aceasta include utilizarea de noi tehnologii în ceea ce privește iluminatul, aerul condiționat, încălzirea etc. sau extinderea sistemelor noastre fotovoltaice.

Managementul dezvoltării durabile și al mediului este complex și necesită mult timp. Acesta este motivul pentru colegul nostru de la WEICON Henning Voß, ca membru al echipei noastre de management EHSC (Mediu + Sănătate + Securitate + Conformitate), se ocupă de acest subiect.

henning-voss-weicon
„Chiar și în calitate de companie chimică, putem face multe pentru a asigura dezvoltarea durabilă. Împreună cu colegii și cu profesioniștii externi, evaluez în mod regulat ceea ce putem face în cel mai bun mod posibil.“

HENNING VOß, ȘEFUL DIRECȚIEI DE MANAGEMENT EHSC LA WEICON

Sustenabilitatea de la A la Z

Dacă doriți să aflați mai multe despre sustenabilitate - fie în general, fie în legătură cu WEICON – veți găsi o mulțime de informații în secțiunea noastră A-Z despre sustenabilitate. Aici explicăm, de exemplu, ce este amprenta de carbon a unei companii sau ce înseamnă Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite.

Anfangen (Start)

Să începem! Puteți face ceva greșit când vine vorba de protecția climei? De teama de a nu fi acuzate de "greenwashing", unele companii par paralizate și rămân ezitante în ceea ce privește măsurile de sustenabilitate, în ciuda bunelor intenții. Dar dacă nu faci nimic de teama de a nu face ceva greșit, cu siguranță faci ceva greșit!



Bilanzieren (Bilanț)

Consumul nostru (cum ar fi consumul de energie sau de combustibil) este convertit în CO2 echivalent cu ajutorul factorilor de emisie. Această cifră este rezultatul bilanțului de emisii pe care se bazează strategia noastră de protecție a climei. O tonă de metan, de exemplu, reprezintă 25 de tone de CO2 echivalent.


CO2-Aequivalent



Corporate Carbon Footprint (Amprenta de carbon corporativă)

Împreună cu Fokus Zukunft GmbH & Co. KG, am măsurat amprenta de carbon corporativă în Germania în 2022, pe baza Protocolului privind gazele cu efect de seră. Amprenta de carbon este divizată în Domeniile 1, 2 și 3. Domeniul de aplicare 1 include toate emisiile autogenerate (de exemplu, emisiile generate de arderea în propriile instalații). Domeniul de aplicare 2 include emisiile asociate cu energia achiziționată (de exemplu, energia electrică). Domeniul de aplicare 3 include emisiile provenite din serviciile furnizate de terți și din serviciile preliminare achiziționate (de exemplu, deplasările în interes de serviciu, consumul de hârtie etc.). Am încercat să ne calculăm amprenta de carbon în Germania cât mai cuprinzător posibil - emisiile din domeniul de aplicare 3 pot fi însă contabilizate doar parțial, deoarece nu cunoaștem sau nu putem influența toate procesele de-a lungul întregului lanț valoric.



Chemie (Chimice)

Multe dintre produsele noastre se bazează pe substanțe chimice care le conferă proprietăți specifice, cum ar fi o putere de lipire ridicată sau o rezistență deosebit de mare la intemperii. Acordăm o atenție deosebită numeroaselor cerințe legale relevante pentru produsele noastre și le analizăm și evaluăm în continuare în conformitate cu propriile noastre standarde stricte - inclusiv în ceea ce privește compatibilitatea cu mediul.

Digitalisierung (Digitalizare)

Multe companii și-au dat seama că digitalizarea proceselor poate reduce semnificativ emisiile de CO2 în multe domenii. Am luat deja mai multe măsuri pentru a ne digitaliza procesele. De exemplu, am renunțat la utilizarea hârtiei pentru emiterea facturilor sau administrarea personalului. De asemenea, am digitalizat procesele din depozit și din procesul de expediere și am înlocuit multe evenimente față în față cu întâlniri digitale.




Employer Branding (Branding-ul angajatorului)

Reducerea voluntară a emisiilor și compensarea emisiilor inevitabile crește gradul de conștientizare în rândul angajaților, furnizorilor și clienților noștri cu privire la modul în care folosim resursele. Poziționarea noastră ca angajator sustenabil este o parte integrantă a strategiei noastre de branding de angajator.


CO2-Aequivalent



Fahrrad (Bicicletă)

Datorită ofertei noastre de închiriere de biciclete, angajații noștri se pot deplasa la locul de muncă fără poluare. Desigur, colegii care locuiesc departe sunt încă dependenți de mașină, dar multe persoane din Münster vin la serviciu cu bicicleta - așa cum se cuvine în orașul nostru prietenos pentru bicicliști.


Ganzheitlich (Holistic)

Cei care iau în serios lupta împotriva schimbărilor climatice nu se bazează doar pe compensarea CO2 prin certificate climatice. Numai companiile care au o viziune holistică asupra celor trei piloni principali ai neutralității amprentei de carbon - adică economisirea, reducerea și compensarea CO2 - reușesc mai mult decât o simplă limitare a pagubelor.


CO2-Aequivalent



Homeoffice (Munca la distanță)

Lucrul de acasă face ca mulți dintre angajații noștri să nu mai fie nevoiți să se deplaseze la serviciu cu mașina, reducând astfel povara asupra mediului și, în plus, asupra portofelului.



Internationaler Klimaschutz (Protecția internațională a climei)

Schimbările climatice sunt globale, deci nu contează în ce parte a lumii se compensează CO2. Protocolul de la Kyoto, care este obligatoriu în temeiul dreptului internațional, prevede că proiectele de protecție a climei care evită sau stochează emisiile de gaze cu efect de seră ar trebui să fie amplasate acolo unde sunt cele mai economice. Prin urmare, multe proiecte sunt realizate în țările emergente și în curs de dezvoltare, unde se urmărește, de asemenea, să se contribuie la îmbunătățirea situației economice, sociale și de mediu.

Junges Team (Echipa Junges (tineri))

La WEICON lucrează mulți tineri. Vârsta medie la sediul nostru din Germania este de 37 de ani. Nu este niciun secret că sustenabilitatea devine din ce în ce mai importantă, în special pentru generațiile tinere, și că aceasta joacă adesea un rol în alegerea angajatorului. Un motiv în plus pentru ca o companie să abordeze această problemă.



Klimaneutrales Unternehmen (Companie neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon)

În general, o companie este considerată neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon dacă toate emisiile inevitabile care dăunează climei sau gazele cu efect de seră pe care le produce sunt compensate de o companie certificată de compensare a emisiilor de carbon. Am achiziționat certificate de protecție a climei pentru anii 2022 și 2023 pentru sediul nostru din Münster și, prin urmare, avem dreptul de a ne numi "companie neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon" în această locație. Vom efectua recertificări regulate în viitor și vom continua să lucrăm pentru protecția climei prin reducerea și economisirea de CO2.


Kommunikation (Comunicare)

Faceți bine și vorbiți despre asta! Multe companii nu îndrăznesc să vorbească deschis despre măsurile lor de sustenabilitate de teama acuzațiilor de "greenwashing". Dar o comunicare onestă și transparentă poate ajuta la inspirarea altor companii și le poate încuraja să ia și ele măsuri.



Langfristig (Pe termen lung)

Nu achiziționăm neutralitatea noastră în ceea ce privește emisiile de carbon în scopuri de marketing. Prin măsuri suplimentare de reducere și evitare a emisiilor de CO2, dorim să arătăm că avem o contribuție serioasă și pe termen lung la protecția climei și la o lume în care merită să trăim mâine.

Messen (Târguri comerciale)

Ne-am redus participarea la târgurile comerciale, economisind astfel multe zboruri, nopți la hotel și kilometri parcurși cu mașina. În prezent, am redus prezența noastră la târgurile naționale la cele mai importante patru sau cinci târguri.



Nachhaltigkeitsziele der Vereinten Nationen (Obiectivele de dezvoltare durabilă ale Națiunilor Unite)

Organizația Națiunilor Unite a stabilit 17 obiective de dezvoltare durabilă. Obiectivele iau în considerare toți cei trei piloni ai sustenabilității (de mediu, economic și social) și includ lupta împotriva schimbărilor climatice.


CO2-Aequivalent

Prin certificarea noastră ca întreprindere neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, sprijinim un proiect de compensare în Turcia care include trei dintre obiectivele de sustenabilitate.



ÖPNV (Transport public)

În ciuda amplasării noastre într-o zonă industrială, suntem conectați direct la sistemul de transport public prin intermediul unei stații de autobuz din apropiere. În cadrul diferitelor asociații industriale, susținem în mod repetat, de exemplu, ca frecvența autobuzelor să fie extinsă în continuare pentru a face transportul public și mai atractiv.

People – Planet – Profit (Oameni - Planetă - Profit)

Acești termeni se referă la cei trei piloni ai sustenabilității. Cu ajutorul acestor trei piloni, la fel de importanți, companiile pot specifica liniile directoare pentru o acțiune de dezvoltare durabilă. Scopul este de a asigura și de a îmbunătăți în acest fel performanța de mediu, economică și socială a societăților.



Quality (Calitate)

Acordăm cea mai mare importanță calității. Acest lucru înseamnă că acordăm atenție atât materialelor de înaltă calitate, cât și utilității produselor noastre. Nu includem în gama noastră produse care sunt deosebit de dăunătoare pentru mediu și nici produse care nu oferă niciun beneficiu tehnic suplimentar.



Reduzieren (Reducere)

Reducem impactul CO2 în multe domenii de-a lungul lanțului valoric. Măsurile noastre specifice de reducere a emisiilor de CO2 sunt explicate pe această pagină.

Spenden (Donații)

Din 2017 sprijinim organizații caritabile din întreaga lume. Printre acestea se numără asociații care militează pentru mediu și pentru bunăstarea oamenilor și a animalelor. Angajații noștri decid ce organizații vor fi sprijinite cu donațiile noastre.



Treibstoff (Combustibil)

Parcul nostru de vehicule necesită o cantitate mare de benzină și motorină. Acesta este motivul pentru care ne convertim treptat flota de vehicule din Germania la sisteme regenerative.





Umverpackungen (Reambalare)

Am retras ambalajele blister din plastic pentru gama noastră de scule la începutul anului 2020. De atunci, am ambalat uneltele noastre WEICON TOOLS în cutii de carton reciclabile, economisind astfel aproximativ șase tone de plastic în fiecare an.
Citiți mai mult


Unternehmenswerte (Valori corporative)

În calitate de companie, avem anumite valori care ne ghidează acțiunile noastre de zi cu zi. Pe lângă respect, deschidere, solidaritate, comunicare și fiabilitate, printre valorile noastre corporative se numără și responsabilitatea și sustenabilitatea. Acțiunile responsabile și sustenabile sunt foarte importante pentru noi, motiv pentru care continuăm să ne concentrăm acțiunile pe dezvoltarea durabilă, în plus față de măsurile pe care le-am luat până acum.

Vermeiden (Economisire)

Reducerea emisiilor de CO2 ar trebui să facă parte din orice strategie de sustenabilitate. Pentru că, chiar dacă compensăm o tonă de CO2 în altă parte în lume, aceasta rămâne o tonă de CO2. De aceea, examinăm și evaluăm în mod regulat procesele existente în cadrul companiei noastre pentru a afla dacă acestea pot fi optimizate în continuare din punct de vedere al sustenabilității.



Work-Life-Balance (Echilibrul dintre viața profesională și cea privată)

Pentru noi, sustenabilitatea înseamnă, de asemenea, să acordăm o atenție conștientă oamenilor (resurselor umane), începând cu oamenii din compania noastră. De exemplu, ne asigurăm că angajații noștri beneficiază de un bun echilibru între viața profesională și cea privată.



X-, Y- und Z-Generation (Generația X, Y și Z)

Când WEICON a fost fondată în 1947, problemele de mediu jucau un rol minor în cadrul multor companii. Noi nu am fost o excepție în această privință. Dar pentru următoarele generații Y și Z, subiectul sustenabilității capătă din ce în ce mai multă importanță - și la WEICON. Fiind ea însăși o "milenială", directorul general Ann-Katrin Weidling reprezintă a patra generație a afacerii noastre de familie. Pentru ea este extrem de important ca WEICON să contribuie în mod semnificativ la protecția climei.


Ziele (Obiective)

Acțiunea de dezvoltare durabilă nu este un element de pe o listă de lucruri de făcut, pe care îl puteți bifa la un moment dat, ci un proces continuu. Nu încetăm niciodată să ne stabilim noi obiective pentru a ne reduce emisiile de CO2 oriunde este posibil.